Som man bäddar får man ligga

Här har vi en individ som tycker att det är helt rätt av Djurens Rätt hänga ut personer på felaktiga grunder utefter en bild som de sett.
 
 
Men dåså, då ska väl inte Sanningsbloggen vara sämre än att svara med samma medicin, när vi ändå har den inställningen.
Då måste det var lungt!
 
Låt mig presentera X, ung visst men gott o väl myndig och ansvarig för sina handlingar!
Som alltså tycker det är ok o hänga ut oskyldiga via Djurens rätt på nätet.
Här har ni X Facebook
Här har ni X Blogg
Här har ni X Twitter
Men det jag ställer mig tveksam till är X djurhållning!
Den här stackars kaninen blev bara 4 år i X ägo, jag känner till kaniner som blivit 8 år även om 4 inte är ovanligt men mådde den verkligen bra i X ägo?
Man är ju alltid ansvarig för sina djur!
Och av bilden att döma hade kaninen knappt utrymme att vända sig om i buren, det måste ju ses som djurplågeri å det grövsta!
 
CENSURERAD BILD PÅ GULLIG KANIN I LITEN BUR FRÅN X
 
 
Dessutom är ju X inblandad andra djurs hälsa, hästar man får ju verkligen hoppas att de sköter sina uppgifter där så det inte blir ett fall för Djurens Rätt....
 
Där borde inlägget sluta,
 
 
 
men det är inte så jag jobbar!
Såhär är mer sannolikt verkligheten:
Kaninen mådde jättebra.
Kaninen hade en stor fin bur som den kunde skutta runt i.
MEN det syns inte på bilden,
Tittar man bara på en bild KAN man inte  OM MAN INTE VILL på något sätt ta in helheten, på det sättet Djurens Rätt har gjort och hänger ut folk på och
Nu eftersom X var så infantilt trög tog jag X som exempel.
Det är jätteenkelt och den billigaste jounalistiken som uppbringas.
Jag är tillockmed så snäll att jag förklarar och förtydligar det här nu.
Sannolikt är X jätte duktig o verkar engagerad i hästarna också, men OM JAG VILLE baserat på kaninbilden så kunde ju jag dra vanvårdsparalellen.
Men vill man göra som Djurens rätt så gör man som översta inlägget bara!
 
Så kontentan i det hela kära djurvänner, tänk efter lite mer än så långt näsan räcker innan ni börjar hänga ut duktiga djurägare baserat på en bild.
Här är storyn bakom det hela!
 
UPPDATERAT: X har hört av sig och bett om ursäkt och nu förstått kraften bakom internet och uthägningar
Därav väljer jag såklart att inte outa personen heller och väljer att ta bort bilder, namn och länkar!
DOCK så låter jag inlägget vara kvar, för det kan var nyttigt att se och läsa hur det kan fungera av några bevingade ord på nätet
Nyheter | |
Upp